Als je FactuurSturen.nl hebt gekoppeld met Twinfield, dan zullen we bij elke conceptboeking ook de klantinformatie doorsturen naar Twinfield.
Om de klanten door te sturen aan Twinfield, moeten we het klantnummer bij FactuurSturen.nl veranderen naar een klantnummer dat Twinfield accepteert. Dit doen we zover mogelijk automatisch.
Bij Twinfield stel je een formaat in voor je debiteuren en je crediteuren. Een debiteurenformaat kan er zo uit zien:
1[0-9][0-9][0-9][0-9]
De '1' is een voorloopnummer. Daarna zie je 4x [0-9] staan. Dit betekent dat 4 posities zijn voor een klantnummer.
Dus als je bij FactuurSturen.nl een klant hebt met nummer 37, dan wordt dit nummer in Twinfield: 10037.
Namelijk 1 als voorloopteken en 0037 als klantnummer.
Als je een foutmelding krijgt dan passen jouw FactuurSturen.nl klantnummers niet in het formaat bij Twinfield. Deze fout kan als volgt ontstaan:
Stel:
Bij FactuurSturen.nl heb je een klant met nummer 12345.
Het debiteurenformaat van Twinfield is: 1[0-9][0-9][0-9][0-9]
Zoals je kunt zien is de '1' in het formaat van Twinfield een voorloopteken en zijn er 4 posities (je ziet 4x [0-9] staan) voor het klantnummer. Het nummer bij FactuurSturen.nl heeft 5 posities. Dit gaat dus helaas niet passen.
Je kunt dit oplossen door in Twinfield het debiteurenformaat meer posities te geven. Doorloop deze stappen om het debiteurenformaat aan te passen bij Twinfield. We gaan er vanuit dat je de nieuwe interface van Twinfield gebruikt.
Log in bij Twinfield
Klik linksonder op de drie wieltjes (Instellingen)
Kies de optie "Administratie-instellingen"
Kies de optie "Dimensietypen"
Kies de optie "DEB - Debiteuren"
Nu zie je het veld "Formaat".
Plaats in dit veld extra [0-9], zodat er genoeg posities zijn om je FactuurSturen.nl klantnummers kwijt te kunnen.
Kom je er niet uit? Laat het ons weten en we helpen je graag verder.
Kunnen we je verder helpen? Stuur gerust een e-mailtje naar
De laatste update van ons systeem is van 09-10-2024. En we zijn alweer druk bezig met de volgende versie.