Op deze pagina hebben we de meest voorkomende fouten vermeld die kunnen ontstaan in de koppeling tussen FactuurSturen.nl en je boekhoudpakket.
Je kunt foutmeldingen vinden op het dashboard van je FactuurSturen.nl-account.
Dit is een rechtenprobleem in Exact Online zelf. Zorg ervoor dat de gebruiker van Exact Online waarmee gekoppeld is, toegang heeft tot het dagboek dat staat in de foutmelding. Zorg er ook voor dat je de juiste dagboeken hebt gekozen in de configuratie van de koppeling.
Controleer of je de juiste btw-codes van je boekhoudpakket bij ons hebt ingevuld. Je kunt de btw-codes controleren in de configuratie van de koppeling.
Zie punt 2.
Zie punt 2.
Het kan zijn dat je verkeerde grootboeknummers hebt ingevuld als standaardgrootboekrekening voor nieuwe boekingen. Controleer de configuratie van de koppeling en of daar de juiste grootboeknummers zijn ingevuld.
Gebruik je bij FactuurSturen.nl de categorieën en heb je hier grootboeknummers ingevuld? Wellicht klopt daar het nummer niet. Ga naar "Instellingen" > "Rapportages" en controleer of de juiste grootboeknummers zijn ingevuld.
Zie punt 4.
Het kan zijn dat jij of een collega in Exact Online de verbinding met FactuurSturen.nl heeft verbroken, of dat de rechten niet goed zijn ingesteld waardoor FactuurSturen.nl geen toegang heeft tot maken van conceptboekingen of het aanmaken van klanten.
Maak opnieuw verbinding met Exact Online in FactuurSturen.nl.
Je hebt in je Exact Online administratie waarschijnlijk geen betalingscondities zitten.
De betalingscondities kun je formuleren via [Administratie, Stamgegevens, Relaties, Betalingscondities]. Klik op "Nieuw" en geef een code en omschrijving in. Vervolgens kun je aangeven binnen hoeveel dagen de factuur betaald dient te worden. Als je betaalcondities hebt aangemaakt, geef ons dan even een seintje door een mailtje te sturen naar support@factuursturen.nl, dan kunnen we de cache legen zodat de nieuwe informatie van Exact Online wordt ingelezen in je FactuurSturen.nl-account.
Deze melding krijg je als de periode voor de boekingen die wij proberen aan te maken op basis van onze factuurdatum nog niet bestaat in Exact Online. Lees meer in de documentatie van Exact Online om dit op te lossen.
Je kunt dan de foutmeldingen wissen en opnieuw een export maken naar je boekhoudpakket.
Neem de volgende stappen om naar configuratie-instellingen te gaan van de boekhoudkoppeling.
Ga naar je instellingen (links in het menu)
Kies bovenin de optie "Verbindingen"
In de sectie "Online boekhoudsoftware" druk je op de knop "Configureer koppeling"
Nu verschijnt een popup met de configuratie-instellingen
Kunnen we je verder helpen? Stuur gerust een e-mailtje naar
De laatste update van ons systeem is van 09-10-2024. En we zijn alweer druk bezig met de volgende versie.