Er zijn in FactuurSturen.nl twee manieren om een deelfactuur of een aanbetaling te realiseren op je factuur.
Je kunt ervoor kiezen om twee of meer deelfacturen te versturen. Hierbij bevat de eerste factuur de aanbetaling en een tweede factuur het resterende bedrag. Het voordeel van twee facturen is dat je de btw over het resterende bedrag pas hoeft te betalen zodra je deze verzendt. Dit is heel handig als het een langer lopend project betreft waardoor je niet de btw ver hoeft voor te financieren.
Als je maar één factuur wilt sturen, kun je ook een factuur maken voor het volledige bedrag. Je zou dan in de beschrijving kunnen zetten dat er bijvoorbeeld 50% aanbetaald dient te worden voordat de opdracht start. Als je klant dan dit bedrag heeft overgemaakt, kun je in FactuurSturen.nl het bedrag registreren als deelbetaling. Zodra de klant het tweede deel heeft overgemaakt, kun je dit ook registreren en is de factuur volledig voldaan.
Log in en volg deze stappen:
Verzonden facturen Betaling registreren Geef het bedrag in dat betaald is
Als je een gedeeltelijke betaling hebt geregistreerd, zal dit duidelijk zichtbaar zijn in het overzicht van je verzonden facturen. Ook kun je filteren om alleen deze facturen in te zien.
Het is mogelijk om vanuit een offerte direct een factuur te maken, desgewenst ook met deelbetalingen. Je kunt namelijk meerdere facturen maken op basis van één offerte. Als je de offerte opent en daarna bovenin drukt op de knop Naar factuur, wordt de offerte een factuur. Maak indien nodig nog enkele aanpassingen en klaar!
Na versturen kun je weer de oude offerte openen en opnieuw hier een factuur van maken.
tag: termijnen
Kunnen we je verder helpen? Stuur gerust een e-mailtje naar
De laatste update van ons systeem is van 09-10-2024. En we zijn alweer druk bezig met de volgende versie.